Carlos Kotnik_617x412
Carlos Kotnik
18/07/2014 Actualitat
"Vaig fer 2.000 km per memoritzar un traçat"
Carlos Kotnik va ser el 1r pilot espanyol que va córrer a la mítica cursa del Tourist Trophy de l'Illa de Man després de la prohibició pels pilots espanyols per part de la Federació per la mort de Santiago Herrero al 1970
Albert San Andrés
· El cognom Kotnik ve lligat inevitablement a la marca Porsche.
La meva família va ser la primera importadora de la marca de Stuttgart per tota Espanya. El meu avi treballava a la fàbrica de Steyr Puch i va coincidir amb Ferdinand Porsche als seus inicis.

· Però vostè va començar a competir amb motos en comptes de cotxes.
La meva il·lusió va ser córrer amb cotxes però per temes de pressupost ho vaig fer amb motos. Abans podies tenir una moto de diari i arreglar-la per competir. A casa no els agradaven les motos gaire.

·I com van ser els seus inicis en el motociclisme?
Vaig començar en carreres en costa amb una Montesa Cappra 414, una moto de motocròs dels anys 70 a la qual li vaig posar rodes de carretera. Era una moto molt adequada per fer-ho. Juntament amb Josep Pladevall, de qui vaig aprendre molt, i amb el pilot sabadellenc Pepe ‘El loco'. A l'ultima edició de la Pujada a la Rabassada a Barcelona vaig fer quart, just per darrere del Joan Garriga, que va guanyar, de Carles Cardús i de Sito Pons. A partir d'aquí vaig pensar que si portés una moto de Gran Premi com ells ho podria haver fet millor i vaig passar a competir amb una Yamaha de Motocard Andorra. Amb aquella moto vaig començar a guanyar curses i a l'amo del concessionari, Jack Olivier li va agradar tant la idea que va fer unes 20 motos per vendre. I amb això es va crear la disciplina del Supermotard a Europa.

·Va ser en aquesta època quan va descobrir el Tourist Trophy.
Pels vols de l'any 1985, el pilot Carlos Giró, fill de la marca Ossa, va descobrir-me el Tourist Trophy i va dir-me que era la cursa ideal per mi a causa de la meva afició per les pujades en costa. En aquella època a l'Illa de Man es feia amb ‘superbikes' i jo no estava acostumat a pilotar-les, pel que vaig començar a entrenar amb una Yamaha FZ 750 amb la que vaig participar al Campionat d'Espanya de Superbikes i vaig córrer dos anys les 24 hores de Montjuïc.

· I va sorgir la ‘febre' d'Ellan Vannin...
Ja durant el 1988 i al 1989 feia les pujades en costa amb motos d'aquest tipus. Ja estava acostumat a motos de Gran Premi i pels volts del 89 vaig començar la recerca de patrocinis. Era una feina difícil, ja que arran de la mort de Santiago Herrero al Tourist Trophy del 1970 els pilots espanyols tenien prohibida la participació, cosa que avui dia encara continua. Després de vint anys la cursa era força desconeguda a Espanya però vaig tenir la sort que TVE va dir que em seguiria amb un càmera per fer la cobertura. Això va portar molts patrocinis per cobrir pressupost, però una ultima decisió de la Federació Espanyola va negar-me la llicència i vaig perdre tot. Ja tenia tot tancat amb un equip anglès per participar substituint al pilot Niall McKenzie, que el van cridar a Yamaha per participar al mundial de 500cc.

· I tenint equip faltava la resta per participar al 1990.

Després d'això vaig aconseguir la llicència andorrana, però era molt difícil trobar patricinis ja que ja no tenia a TVE al darrere. Un bon dia el meu bon amic Isak Andic, amo de Mango, va dir-me que seria el meu patrocinador i va cobrir gairebé tot el pressupost.

· I va arribar el moment d'anar a les curses a les Illes Britàniques.
Gràcies a l'equip anglès vaig participar a Snetterton, Silverstone i Donnington amb una Honda del Campionat anglès de velocitat. Dues setmanes abans de la cursa de l'Illa de Man vaig viatjar al ‘Mountain Course' i vaig fer uns 2000 km per memoritzar la cursa i els 60 quilòmetres de llargada del circuit.

· I arriba la cursa...
Vaig participar en dues categories, el ‘Formula One TT' on vaig acabar en 36a posició i el ‘Senior TT' on vaig acabar 31è. Veure com tot un mite com el Joey Dunlop et donava consells sense saber qui eres i sent un debutant no té preu.

11 respostes

Un tret principal del seu caràcter?
Lluitador

Un defecte que no pot dominar?
Els nervis

Algú a qui admiri?
Joey Dunlop

Quin plat li agrada més?
El marisc

Una expressió?
A fondo!

Un color?
El vermell

Una pel·lícula?
‘La gran evasión'

Un vehicle?
Qualsevol Porsche

Un circuit?
Spa Francorchamps

Una cursa?
El Tourist Trophy de l'Illa de Man

Un indret?
Àustria
Comparteix
M'agrada
Comentaris