10   atenea_617x412
Els alumnes castellarencs guardonats als Atenea, dimecres passat, amb l’alcalde Ignasi Giménez  || Q.PASCUAL
21/06/2018 Actualitat
Reconeixement a quatre treballs de recerca dels instituts de la vila

Castellar del Vallès acull la cerimònia d’entrega del certamen vallesà Atenea

R.G.

L’Auditori Municipal es va vestir dimecres passat de vint-i-un botons per acollir la darrera edició del Certamen Atenea que org anitza el Serveis Educatiu del Vallès Occidental VIII. Aquests guardons tenen per objectiu reconèixer els millors treballs de recerca de 2n de Batxillerat dels alumnes de Palau-Solità i Plegamans, Sentmenat, Polinyà i Castellar del Vallès. Així, els tutors dels treballs, els alumnes guardonats i els representants institucionals dels municipis que hi participen van passar per l’escenari de l’Auditori  en aquesta posada de llarg de la comunitat educativa. La cerimònia també va comptar amb l’assistència de l’inspector d’Ensenyament, Joaquim Nuñez, que presideix la comissió d’aquest certamen.Abans de l’entrega de guardons, va tenir lloc un petit aperitiu musical a càrrec del combo de  l’Escola de Música Torre Balada.


Enguany, els Atenea van premiar quatre treballs de recerca de Castellar. D’una banda, de l’INS Castellar, es va guardonar els projectes Race Music i Presenta dificultats el llenguatge en els seus usuaris? Jordi Vilà, Azahara López, Paula Pérez i Núria Vicente, van oferir a Race Music un viatge per l’origen i evolució dels gèneres musicals nascuts a Amèrica com el gospel, el jazz, el funk o el rock’n’roll. Tot plegat, a través del context històric dels EUA en àmbits com la lluita pels drets civils, i a través de la biografia d’artistes com Mahalia Jackson, Bessie Smith, Louis Armostrong, James Brow o Sam Cooke.

D’altra banda, Sara Aadnani, Enric López, Oriol Gibert, Ariadna Rocavert i Andrea Simón, es van plantejar al seu treball si Presenta dificultats el llenguatge en els seus usuaris? A tall d’exemple, el projecte tractava el trastorns del llenguatge i la complexitat del llenguatge i les emocions.


En el cas l’INS Puig de la Creu, Reinserción i Passat, Present i Grafè van ser els treballs premiats. Les alumnes Andrea Aguilar i Alba Tejero, van posar a la lupa a Reinserción  al sistema penitenciari, en com es prepara la reinserció social d’una persona un cop ha passat per la presó. Per fer-ho, entre altres testimonis, van entrevistar a Dani el Rojo. A Passat, Present i Grafè, Laia Canalias, Cristina Flores i Carla Quiroga, les alumnes de l’INS Puig de la Creu, es centren en el grafé, un material que sostenen que revolucionarà el món per les seves aplicacions en l’àmbit biomèdic i tecnològic. 

Comparteix
M'agrada
Comentaris