Q2A4579 2_617x412
 Patrícia Giménez, Periodista i fundadora de l’Agència Fantastictac Comunicación
13/07/2018 Actualitat
Patrícia Giménez: "El meu lema és periodisme, excel·lència i rapidesa"

Aquesta madrilenya arrelada a Castellar és una apassionada de la comunicació. Tot i especialitzar-se en  bellesa i moda, ara es dedica a les empreses. Pel seu tarannà, els clients l’anomenen ‘terratrèmol’

· Què fa una madrilenya a Castellar?
Vaig estudiar Periodisme a la Universitat Complutense de Madrid i vaig venir a Sabadell l’any 2002, però fa un temps que em vaig traslladar a Castellar, tant per viure-hi com per instal·lar-hi la “seu” de la meva agència de comunicació, Fantastictac.

· Sempre t’has dedicat a la comunicació corporativa?
Jo soc periodista especialitzada en bellesa i moda i en l’últim any de carrera ja vaig començar a treballar en aquest àmbit, fent col·laboracions en l’editorial de la revista Vogue i de seguida, vaig venir aquí a viure. Com  que Vogue també tenia una delegació a Barcelona a Ediciones Condé Nast vaig poder seguir treballant amb ells,  ja contractada. Era la persona més feliç del món, va ser com aconseguir el meu somni massa joveneta.

· Però vas decidir establir-te pel teu compte.
Jo sempre he estat molt independent, haver de fitxar en una feina em semblava de l’edat mitjana, vaig deixar Vogue i després de passar per altres revistes vaig decidir treballar pel meu compte. Vaig començar a oferir serveis de periodisme i màrqueting sota el nom de Patricia Publicitat.

· I com va anar?
Vaig tenir molt d’èxit entre les petites i mitjanes empreses. Són empreses que no tenen ni diners ni ganes de contractar una gran empresa de comunicació de Barcelona i contactaven amb mi, perquè jo els oferia tots els serveis - blog, gabinet de premsa, publicitat, e-mail, màrqueting, xarxes socials...- però a més, el fet de ser només una persona permetia que les tarifes fossin més assequibles. Llavors vaig començar a créixer i era el moment o de tallar, perquè no podria assumir més feina, o fer-me més gran.

· I vas apostar per fer-te més gran.
És quan penso en crear Fantastictac Comunicación, fa tres mesos, amb l’ajuda de la meva parella. Ell és antropòleg però també està en el projecte, li dona un punt de vista diferent. Simplement és fer tot el que jo venia fent aquests anys, però sota un nom nou i una web que és molt jo, on es veu reflectida la meva personalitat.

· Què oferiu a Fantastictac?
Tot el que té a veure amb la comunicació. Portem les xarxes socials, les nodrim amb continguts i amb creativitats, tenim un equip col·laborador de disseny gràfic per a les publicitats; jo com a periodista faig els textos dels blogs web, notes de premsa, llibres corporatius... faig també de gabinet de premsa i e-mail màrqueting. Està funcionant molt bé. 

· La sort és que a Catalunya hi ha molta PIME.
Exacte. Jo estic segura que a Madrid seria molt complicat fer aquesta feina perquè hi ha menys empreses d’aquestes característiques i normalment són més impersonals. Sempre he pensat que per al meu negoci és millor la zona del Vallès Occidental, és on hi ha més moviment. Tinc alguns clients a Barcelona, i importants, però la majoria són de Terrassa, Sabadell, Castellar i Rubí.

· Com ha canviat el món de la comunicació en aquests anys de crisi?
A nivell publicitari, els mitjans de comunicació han patit el major fracàs del món.  Hem guanyat nosaltres, les persones que treballem on line, webs, que fem branded content. La publicitat convencional, com a tal, ha caigut.  Llavors les empreses gasten menys en publicitat i l’optimitzen més, i és a on jo m’identifico. Però l’alegria més gran per a mi és que  hi hagin moltes empreses, i cada vegades més, que encara que tinguin poc pressupost, sempre els hi interessa fer comunicació. No és un sector que hagi mort, ni molt menys. Simplement, ha canviat. 

· Com s’ha de comunicar avui dia, per ser efectiu?
El meu consell és no deixar-se portar pel màrqueting més radical. No apostar només pel SEO (optimització natural) i pel SEM (màrqueting de cercadors) sense tenir en compte la qualitat del contingut. S’ha de comunicar, sobretot, on line i amb qualitat, amb coneixements tecnològics però també periodístics. El meu lema és periodisme, excel·lència i rapidesa. Portar una comunicació que no deixi enrere res dels dos mons, ni el periodisme tradicional ni el nou. Aposto per un punt intermedi. 

 

11 respostes

Un tret principal del teu caràcter?
Alegre
Un defecte que no pots dominar?
Exigent
Una persona a qui admires?
Anxo Pérez
La teva paraula preferida?
‘Pastel’
Quin plat t’agrada més?
La paella
Una pel·lícula?
‘L’indomable Will Hunting’
Un llibre
‘L’amulet’, de Barbara Wood
Un grup?
The Beatles
Un viatge pendent?
Las Vegas
Una xarxa social?
Instagram
Un objectiu?
Estar tranquil·la

Comparteix
M'agrada
Comentaris