16/10/2018 Actualitat
L’Ajuntament presenta una queixa formal a Endesa per la gestió d’una avaria elèctrica a l’Aire-Sol D

Les dues urbanitzacions es van quedar sense electricitat les nits de diumenge i dilluns coincidint amb el temporal d’aigua que va caure al municipi

L’Ajuntament de Castellar del Vallès ha tramès avui una queixa a Endesa Distribución per “la gestió deficient” de l’avaria elèctrica que les nits de diumenge i dilluns ha deixat sense subministrament els abonats de les urbanitzacions de l’Aire-Sol D i El Balcó de Sant Llorenç. “Van col·locar un generador que era del tot insuficient, que no donava servei de subministrament a tota la urbanització, només a una part i de manera molt precària. En aquest cas, Fecsa ho ha fet molt malament per això hem presentat una queixa formal”, ha explicat el regidor de Via Pública, Pepe Leiva, que es va reunir ahir a la nit amb una part dels veïns per explicar-los la situació.

 

L’avaria que va afectar les urbanitzacions de l’Aire-Sol D i El Balcó es va iniciar diumenge a la nit, coincidint amb el temporal d’aigua que va caure al municipi. El servei no s’ha pogut restablir amb normalitat fins avui dimarts, a les 8.30 del matí.

 

A la carta que l’alcalde, Ignasi Giménez, ha fet arribar a la companyia, amb còpia al coordinador de zona i a la Direcció General d’Energia i Mines de la Generalitat, s’especifica que la solució d’instal·lar un generador de corrent va arribar tard i va resultar insuficient ja que no es va poder donar servei a tots les persones afectades.

Així mateix, els serveis tècnics municipals han reclamat al mateix coordinador de zona un informe sobre la motivació de l’avaria i quines accions i quan es van emprendre per solucionar-la. A més, també s’ha sol·licitat informació sobre quines actuacions s’han previst per a la millora de les línies i per evitar que es repeteixin incidències com la d’aquesta setmana.

D’altra banda, l’Ajuntament posa a disposició del veïnat afectat els serveis de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) per tal de rebre assessorament a l’hora de tramitar reclamacions pels danys causats pels talls de llum. 

Des de l’OMIC es recomana que les persones afectades contactin amb la seva companyia elèctrica per a la presentació d’una queixa. En cas de no rebre una resposta satisfactòria en el termini d’un mes, els abonats poden tramitar una reclamació a través de l’OMIC, mitjançant els fulls disponibles al Servei d’Atenció Ciutadana d’El Mirador o al portal web municipal: www.castellarvalles.cat/reclamacionsomic.

Àudio
Comparteix
M'agrada
Comentaris